27 Nisan 2011 Çarşamba

Endülüs-Sevilla Gezisi


Barcelona'dan  sonraki gezi durağımız,Aksam saatlerinde ulastigimiz Endülüs bölgesinden Sevilla ile başlıyor...
 Endulus hakkindaki bilgilerim cok sinirli olsa da, 800 yil boyunca Avrupa'da hukum suren, Islam Imparatorluguna ev sahipligi yapmis olan bu topraklari gorecek olmak, beni fazlasiyla heyecanlandiriyordu ..

ilk gezimize Virgen de Los Reyes  meydaninda Usta fotoğrafçılari goruntulemekle basliyoruz.... 



Bu devasa katedral ,Endülüs’ten kalma Merkez Camii’nin üzerine inşa edilen dünyanın üçüncü büyük katedrali. Camiden geriye kalan minareye, yani Sevilla’nın sembolü La Giralda çan kulesine 35 kat rampayla çıkıp Sevilla 95 metreden kuş bakışı seyredilebiliyor. Katedraldeki Kristof Kolomb’un görkemli mezarı da görülmeye değer.


Plaza de Contratacion Meydani

Ilk resimde fotografcilarin dizildigi meydan...

ilk resimdeki fotografcilarin cektikleri resim ise, bu $IK gorunumlu otel binasi...


Sol taraf,  yine onceden camii olarak bahsettigim, devasa katedral...

Katedral girisi....

Katedral'in ici...


Portakal kokulu mis gibi bahceler...

 Bu resimdeki sutun bir zamanlar minare olarak kullanilaniliyormus...


Dar sokaklar ve Adim basi Flamenko show davetiyeleri satan dukkanlar...



Real Alcazar de Sevilla/ Sevilla Kraliyet Kale Sarayı ve bahçeleri gercekten de gorulmeye deger ihtisamdaydi... 10. Yüzyıl başında Endülüs Emevileri’nce yapımına başlanan kale saray, sonradan gelen sultan ve krallarca dev bir komplekse dönüşmüş.



Saray icinden goruntuler...








Bu manzara Sanki Cennetten bir bahcedeymissin hissi veriyordu...
Sakin, huzurlu ve bol yesillikli bahcelerde mis gibi portakal kokusu ve degisik kus sesleri eslik ediyordu...
Bayildim!



Real Alcazar de Sevilla/ Sevilla Kraliyet Kale Sarayi


Ve Daha once Paris'te denedigimiz ve sevdigimiz bir lezzet olan , krep arasi nutella yedik....Sicakken yemesi enfes dogrusu...Esim nutella tutkunu cok seviyor :)


Ispanyol elbiseleri $IK  ve degisik tasarimlarla karsimiza cikti...



Sagimiz, solumuz her tarafimiz tarih kokuyor...Ozellikle Endulus bolgesi, tarihi dokusu  ve 3 buyuk dinden buyuk izler tasimasi nediniyle, hissederek ve etkilenerek gezdigim yerlerden oldu...




Juderia (Eski Yahudi Mahallesi)

UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki Santa Cruz Mahallesi’nin parke taşı kaplı dar sokaklarında yürümenin, portakal ağacıyla süslü küçük meydanlarını kesfetmenin tam zamani...








En cok sevdigim  ise, biz de daha cok  Doguda olan avlulu evler...
Cok rahatlatici bir goruntu...



Sokaklar,sokaklar, sokaklar ....Dar sokaklar da kaybolmak gibisi var mi?









Irmağın diger yakasına geçip, eskiden buram buram flamenko kokan, Çingene kimliğinin damgasını vurduğu Triana semtini gezdik...




Gezi boyunca,yakin araliklarla Bir cok kucuk kilise ile karsilastik...


Sevilla Universitesi....



Boğa güreşleri yapılan, Maestranza arenası 






Bir sonraki Endulus bolgesi gezi yazim CORDOBA olacak.... 

7 yorum:

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Çok güzel ve etkileyici yerler,görmeyi çok isterim.
sevgiler..

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Harika bir yer , harika fotoğraflar...

Giz dedi ki...

Ne kadar güzel anlatmışsın Endülüs'ü. Bir arkadaşım geçenlerde gideceğini söylemişti ben de nasıl bir yer acaba diye merak etmiştim. Gitmiş kadar olmasa da şu an için bir fikrim var ve gerçekten çok güzel bir yermiş :)

Barbygirl_here dedi ki...

Ah harika ama, en cok bu gezi yazin hosuma gitti, ne guzel bir yermis, her yeri tarih kokuyor,o sokaklar,o binalar harika! Gormekle cok sanslisiniz canim, bol bol hatiralik alaydin :)
Cok da guzel anlatmissin canim, cok begendim ^*^

fattosh dedi ki...

bu posta bayildim zaten ispanya gitmek gormek istedigim ulkelerin en basinda .. ins bana da nasip olur ..

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

zeynep-ipek butik pasta, umarim en kisa zamanda gidersiniz...

baykus gozuyle, evet gercekten harikaydi,fotograflar sadece yansima gercek hali cok daha guzel...

giz,evet gezerken ben de cok etkilendim ve cok begendim gezilesi yerlerin en basinda olmali bence...

ferah feza, ilk firsatta gidin sizde derim ispanya gezi cin tarih kokan bir cennet...hatiralik almazsak olmaz heryerden bir magnet mutlaka var birde bnm cici bulduklarim....begenmene sevindim :)

fattosh,cnm en kisa zamanda gidersiniz ins. ama bence ispanya ile baslayin ben onca gezdigim yerden sonra 1 numaraya tasidim ispanya'yi...

Unknown dedi ki...

sevilla gerçekten gezilip görülmesi gereken, insanın gözüne hitap eden, sokaklarında kaybolmaktan keyif alınacak, insana bir şeyler katan güzel yerlerden birisidir. benim sevilla gezim için yzdığım düşüncelerimi burdan bulabilirsiniz;
http://www.geziyorum.net/sevilla-gezisi/