10 Nisan 2011 Pazar

Amerika'da Kişisel Gözlemlerim (part one)

Geçen seneden aklımda olan, Amerika'daki gözlem yazımı nıhayet yazabildim...
Devamı gelecek buarada...
Hemen ilk gözlemim ile başlıyorum!!!!

Belkide sizlerinde dizi -fil vb.farkettiğiniz Amerika'lıların rahat giyim tarzları...Özellikle ilk kural ayaklar rahat olacak...

Resimde gördükleriniz dışarıda  normal hayatta sıkça görebileceğiniz kareler...
Takım elbise(4),özel bir davet kıyafeti altına spor ayakkabı(1-2) veya çorap ile giyilen terlik(5) Rahatlık bu olsa gerek...

Bir diğer gözlemim ise,Parmak arası sandaletler her mevsim giyilebilir bakış açısı...

Kar kış (1-3) düğün (2) hiç faretmez...Üşümüyor bu insanlar gerçek bir tespit bu, biz lahana misali dolaşırken onlar bir yerden mutlaka soğuk alıyorlar ama, en ufak üşüme hareketi yok!

Başka bir gözlemim ise,genelde tüm bayanlar (özellikle çalişanlar) 2 çanta ile dolaşıyorlar...

Bana bazen 1 tanesi bile sıkıntı verirken,onlardaki bu dolu görüntü beni rahasız ediyor açıkcası...


Rahatlığın başka bir boyutu ise,yaz-kış giyilen terlikler ve çeşitleri...

En cok (1-2-3) olmak üzere aslında hepsi kullanılıyor normal zamanda...Bu resimlerden (2)benim favorim..Giymesemde bu modeli seviyorum ama daha çok ev ayakkabısı havasında..Onların tercihi ise, dışarıda giyinmekten yana ,ev dışarı fark etmediği için olsa gerek!

Su matarası olmadan yaşamak zor...Sıvı tüketimini çok seviyorlar...

Bu yüzden matara kullanımı çok yaygın.Eğer konu sporsa (2) de olduğu gibi her yanı su ile dolu gezenlerde mevcut...
Bir üst kısımda bahsettiğim gibi kışın bile kısa kollu(1)dolaşan, şort ile koşan(3)görmek mümkün...

Spor hayatın bir parçası ise her yerde koşulabilir yürünebilir...

Ortamlarının güzel olması etkisi ile insan çok rahatlıyor ve  mutlu oluyor...

Yeme alışkanlıklarını sizlerde az çok biliyorsunuz...

Ama menü ile birlikte ,o kadar zararlı yiyecekler varken bir de cips eklendiğini(1) ilk Amerika'da gördüm...
Hot dog(2) ise,Her an karşınıza çıkabilecek, sadece atıştırmalık!
Kahve tutkunluğu tıpkı Avrupa'daki gözlemlerimde olduğu gibi, fazlasıyla mevcut...Her mola istasyonunda mutlaka bir Starbucks var!

Zencilerin yoğun olduğu yerlerde rahatlıkla gözlemlediğim bir diğer konu ise,Saç meselesi...

Ya resimlerdeki gibi,daha küçükten örüyorlar yada yine çoook yaygın olan peruk mağazalarından istedikleri renk ve modelle kolay çözüme ulaşıyorlar...Peruk kullanım oranı çok yüksek.

Son olarak aklıma gelen,sizlerinde bildiği gibi aşırı kilo sorunu...

Ama bu durum asla insanların rahasız edici bakışlarına sebep değil,en azından bizdeki gibi!
Aksine kilosu olanda mutlu ve hayat dolu!

P.S.Tüm bu yazdıklarım benim kendi kişisel görüşüm olup,kimseyi rencide etmek veya küçümsemek için yazılmamıştır!Bil hassa benim dikkatimi çeken paylaşma isteği uyandıran,farklı olduğunu düşündüğüm Phıladelphıa'da bulunan Amerikalılar'a ait gözlemlerimdir!

Konuyla alakalı şu yazımada bakablilirsiniz!

Gözlem yazılarım, (part two) ile devam edecek...

10 yorum:

Ipek dedi ki...

Cok dogru tespitler! Rahat insanlar gercekten, ve istedikleri gibi yasiyorlar. Elalem ne der modunda degiller, bunu takdir ediyorum.

Bu arada zenci kizlarin boncukllu saclarina bayiliyorum ;)

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Ayakkabı olayına tamamen katılıyorum.Parmak arası terlikle her yere gidiyorlar ama bazılarının topukları öyle kötü ki ''keşke giymeseymiş''dedirtti bana ...

Adsız dedi ki...

ne kadar güzel bir post olmuş..anlattıklarını sanki gidip görmüş kadar olduk..

keşke bizde gösterişten uzak rahat bir hayat yaşayabilsek ve bol bol sıvı tüketip spor yapabilsem.

Meyra dedi ki...

bunlar doğuştan ateşliler, hem bu yemek kültürlerine obezlik yine iyi dayanıyor:)) ayrıca kış günü ben botla donuyorum terlikle bunlar üşütmüyomu sorarmısın canım:)
seviyorum senin bu başka kültürlerin anlatımını sen yaz ben seve seve okuyorum ve her seferinde yeni bişeyler muhakkak öğreniyorum, teşekkürler canım..

mine dedi ki...

bayıldım hepsine çok tatlılar

CEPAYNASI dedi ki...

kar içinde çıplak ayakları görünce ben üşüdüm:)

Sanattryemek dedi ki...

burda kimse kimsenin kiyafetine bakmiyor,onemli olan insan olmak..rahatlik herzaman on planda,bir resmi daireye gittiginizde bile bunu goruyorsunuz.herkes cok icten kisacasi amerikada yasayan biri olarak gozlemlerinize katiliyorum

fattosh dedi ki...

bugunde resim dersin de ogrencilerden biri biz amerikaliyiz bize hersey serbest dedi :)) ama alayci bir sekilde soyledi ..
bende bir tespit eklemek isterim erkeklerdeki dusuk bel pantolon olayi pantolon bol ve asagi dusuyor makbul olani ic camasirinin da disari kadar tasmis olmasi..
beyaz havlu corapla giyilen lacivert terlik olayini da cozebilmis degilim acikcasi !!

Barbygirl_here dedi ki...

Ben bu yaziyi atlamisim, yeni gordum ^_^

Gozlemlerini paylasman ho$ olmus, baya ilgincmis.
Burada da (UK) terlikle gezmek yaygin,ince kiyafetlerle u$umuyorlar,cunku o havada dogup buyumusler,aliskinlar,bizse usuyor hasta oluyoruz hemen :)
Cips burada da her menude var ve insanlar fast food tuketicisi...

Amerika insani pek rahatmis ama, ev terligi gibi olan terliklerle gezmek ilgincmis :)

SvGLove dedi ki...

Tek usuyen millet biziz herhalde:D Burada da karda-yagmurda ayaklar islanir hiiic umurlarinda olmaz. Yalniz tuhaftir ki, yazin da cizmeyi ayaktan cikarmazlar.
Soylediklerinden ilgimi ceken bi diger noktaysa fast-food kulturu. Amerika'nin nasil oldugunu biliyoruz ama ben Italya'da gordugume cok sasirmistim: Burada McDonalds'ta patates yerine salata alma secenegi var ve tabi ki bizim tercihimiz hep o oluyor;)

Guzel, sasirtici tespitler Cilekli Kiz, tesekkurler bizi bilgilendirdigin icin:D Bi yazi dizisi de ben yazayimm bari;)