17 Şubat 2010 Çarşamba

Cemreler Artik Dusmeye Basliyooor !


İlk cemre ne zaman düşecek?

"Kor halindeki ateş" anlamına gelen ilk cemrenin 19 Şubatta havaya düşeceği bildirildi. Birer hafta aralıklarla havaya, suya ve toprağa düştüğüne ve onları ısıttığına inanılan cemrenin havaya düşmesi ise baharın müjdecisi olarak kabul ediliyor.

Cemreler, halk arasında havaların ısınmaya başladığının ve soğuk günlerin geçmek üzere olduğunun habercisidir. Meteorolojik olarak ısınma sıralamasının toprak, hava ve su şeklinde olduğunu belirtililyor, Cemre her ne kadar folklorik bir inanış olsa da cemre tarihlerinde hava sıcaklığı belirli oranda arttigi gozlemlenmis. Toprağa düşen üçüncü cemrenin ardından ise bahar geleceğine inanılıyor.



Bahar'in gelmesine en cok ben seviniyorum sanirim! Cunku kis'i sevmeyen, bir yaz kiziyim ben. Gunesin icimi isitmasini oyle ozledim ki ... Bahar da bir yenilenme, bir icimin icime sigmama durumu soz konusu oluyor. Tabiki her yil ki takibim yine basliyor! Cemrelerin dusmesi beni baharin yaklastigina oyle inandiriyor ki, ve bu dusunceyle cok mutlu oluyorum :) Gunes dolu mutlu gunlere...

4 yorum:

cecilia dedi ki...

yalnız değilsinn benimde güneşe, yaza ayrı bir sevdam tutkumm var, az kaldı azz yakında buralarda yeşillenecek, sıcacık olcak köşe bucak :)

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

yanliz olmadigima sewindim! bende senin gibi, iple cekiyorum sicacik gunleri...

mutfakcini dedi ki...

Ben de deli Mart'ım :)Baharsız yazsız yaşadığım günlere ömür demiyorum :)Boşa geçmiş sayıyorum.Yaşasın bahar,yaz,sıcacık güneşşş.

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

icimi okudun sanki!!!O zaman yeni sloganim, yasasin bahar ve yaz yasasin sicacik gunes :)