15 Nisan 2010 Perşembe

Philadelphia Gezisi Ve Suprizler ???


Hafta sonu Washington'dan gelen misafirlerimizle birlikte, Philadelphia gezisi icin yola ciktik...Havanin guzel olmasi da gezimize nese katti . Ilk olarak merkezden baslamak uzere, once arabayi park ettik ve gezi turumuza basladik....

Karsimiza cikan ilk goruntu bizim icin de supriz oldu acikcasi...Bir Hint dugunu, muzik ve oyunlar esliginde, uzun gokdelenlerin altinda olusan bir kalabalik ile kutlaniyordu...Hemen zaman kaybetmeden izlemeye ve fotograf cekmeye basladik ;) Tabi ki ilk dikkat ceken kiyafetleri ve degisik oyun tarzlari oldu. Ve bir de genelde at uzerinde gelin gormeye aliskin oldugumuz sahnenin tam tersi olan, atin uzerinde damat olan sahneydi...


Gercekten eglenceli ve degisik bir dugundu...Degisik adetler, cesitli kiyafetler...Gelin hanimi gozlerimiz aradi ama bir turlu goremedik. Meger otel odasinda bekliyormus. Kiz tarafi ise tam karsida sus pus, hatta mutsuz bir sekilde erkek tarafinin oyunlarini seyrediyordu. Nedenini merak ederken cok gecmeden anlasildi...Hintlilerde tum dugun masraflari ve ev duzme olayi, eger akraba degilse oglana baslik parasi da dahil olmak uzere hersey kiz tarafina aitmis...Nasil sevinsinler, nasil mutlu olsunlar? Bir de ustune kiz veriyorlar....


Bir de insanlar arasinda sinif farki varmis. Zengin zenginle, fakir fakirle evlenebiliyormus. Bu ozellik ise dogustan kazaniliyormus. Eee bizim izledigimiz dugunun sinifi belli olmustur sanirim ;)


Ve bir de, sizler icin cektigim Hindistan dugununu asagiya ekledim, merak ederseniz izleyebilirsiniz...


Philly'de gokdelenler altinda Hindu dugunu (video)






Yuvarlak bir halka olusturup, ''erkekler bu kadar oynar mi? '' dedirtecek sekilde oynadilar...




Sonra sira bayanlara geldi ve onlar da oynadilar...Bir de dugune katilan hintliler gibi giyinmis Amerikalilar vardi, hoplayip ziplliyolardi..Herhalde damadin is arkadaslariydi...


Ayrica bizim gibi halktan katilanlari da sayarsak oldukca international bir dugundu diyebiliriz ;)





Fotograf cekerken, fotograf cekildiklerinin farkinda olmayanlar ;)







Yukari resimde gordugunuz karsi taraf kiz tarafi..Resimlere yansidigi uzere sakin ve mutsuzlar :( Ve prens edasiyla at ustunde duran kisi de damat bey ;)




Prens bey halki selamliyor ;) Elinde tuttugu seyi merak ettik, esim de gidip sordu Prens bey'e, o da ''Coconut '' oldugunu soylemis. (yani hindistan cevizi) Gelin'e vercekmis...Kutsal midir nedir artik?



~~VE PHILLY SEHIR TURU~~





2. Adresimiz Philadelphia merkezde bulunan Terminal Market oldu. Burasi Turkiye'den aliskin oldugumuz pazar tarzinda bir yer...Sebze, meyve, et cesitleri ve bir cok seyin satildigi, Ankara'da Hal dedigimiz carsiyi andiran buyuk bir kapali alan...Bu tur yerler Amerika'da pek yok, yani kapali pazar gibi, o yuzden burada bayagi populer bir yer burasi..Cok onceleri tren gari olarak kullanilirmis, sonra pazara cevirmisler..Binbir cesit et, balik, peynir, recel bulabiliyorsunuz. Yine Amish insanlari burada urunlerini satiyor. Ayrica bi ozelligi de pazar gibi olmasi ama ayni zamanda bir mall gibi olmasi...Icinde yemek yemek icin ayri food court alani bile var.






Merkezden manzaralar...Sag resimdeki bina ise Masonic Temple (Mason Tapinagi)...




Sehrin tam merkezindeki tum yollarin kesistigi City Hall ve City Hall'un tepelesinden sehri izleyen William Penn...Eee ilk zamanlar koca Pennsylvania kendisininmis...


Hard Rock Cafe gokdelenlerin golgesinde...



~~PHILADELPHIA MUSEUM OF ART~~





Philadelphia'ya gelince mutlaka gorulmesi gereken yerlerden biri de Museum of Art...Rocky filmlerini izlediyseniz, Rock 1 de Rocky maclara hazirlanirken gaza gelir, kosar kosar, uzun merdiveleri cikar, sonra da "en buyuk benim" falan diye bagirir. Iste o merdivenler bu muzenin merdivenleri...Bu yuzden temsili bir Rock heykeli var ve filmde oldugu gibi herkes muzeye ulasmadan once, merdivenleri Rocky gibi kosarak cikip ellerini aynen filmedeki gibi kaldirip fotograf cekiniyorlar...







Philadelphia Museum of Art'dan goruntuler... Biz gittigimizde Picasso resim sergisi vardi...






Ilginc bir heykel grubu :) Ne anlatmaya calistiklarini pek anlayamadim ama sanirim dram icerikli?







Philadelphia Museum of Art'tan bakinca tam karsi da City Hall gozukuyor...












Ataturk'un Ulustaki heykelini andiran fotograf ...





Ve gorup yakaladigimiz bir dugun toreni, nedimelersiz olmaz olanindan :) Sanirim evlenecek kisiler once buraya, art museum'a gelip bir cok foto cektiriyorlar..Bizde Istanbullular bilir, bazi gelin ve damatlar dugun oncesi veya sonrasinda Camlica tepesine cikar, resim falan cektirirler..bu da onun gibi herhalde..Daha sonra limuzinlerine binip nikah'a gidiyorlar herhalde! Goruldugu gibi aile bireyleri adina kimse yok...Arkadaslar ve yine arkadaslardan olusan bir toren! Bana oldukca yalniz olduklarini hissettiriyor bu manzara. Uzucu aslinda, aile hayatta en degerli seylerden biri degil midir ?




~~~FAIRMOUNT PARK~~~






Burasi da Philadelphia Museum of Art'in asagi kisminda kalan, yine oldukca unlu ve gorulmesi gereken yerlerden biri olan Fairmount Park. Insanlar nehir kenarinda spor yapiyorlar...Ya da kanoya biniyorlar. Bol yesillik ve guzel bir manzara...Ama tabiki asla Istanbul bogazinin yerini tutamaz. Gorseler bizim bogazi, hayran kalirlar sanirim:)





Aslinda bir cok film ve diziye ev sahipligi yapan Philadelphia'nin en cok ekrana yansiyan karelerinden biri yukaridaki resimde olan evler...Ve bu evlerin bir cogu kano kiralama yeri...





Bu bayani da hayran kaldigim icin cektim...Nasil bir spor askidir anlamadim? Ama takdir ettim dogrusu. Gelmis pazar gunu nehir kenarina, spor yapiyor, kucuk cocugu olmasi onu engellemiyor, yine yapiyor sporunu...Aslinda bir tane daha vardi, o da bebek arabasindaki bebegiyle birlikte kosuyordu!!! Helal olsun degil mi?









Ve meshur Philadelphia duvar resimlerindeki Philly baseball takimi......


Bu seferlik gezi maceralarim ve gozlemlerim bu kadarcik. Baska bir gezide tekrar paylasmak dilegiyle....

Cilekli Sakiz



3 yorum:

ozlem dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın. Ellerine sağlık.Keyifle okudum.

Meleğin Dünyası dedi ki...

Çok keyifli ve ilginç bir gezi olmuş.Ne güzel...Ben de keyifle okudum ve fotoğraflar da çok güzeldi...

Yelda Calimli dedi ki...

insanlarin spor aski gercekten ornek alinasi, uzun omur tesaduf degil yani cabayla elde edilen birsey burdan bunu anliyoruz:)benim bile sporda motivasyonumu arttirdi amerikalilar:) bir de nedimeli dugun cekimleri gercekten cok hos, tam bir uyumun ve arkadasligin gostergesi. Onlar muhtemelen arkadaslariyla sevdikleri yerlerde fotograf cektirdikten sonra dugun yerinde onlari bekleyen aile ve akraba uyeleri ile bulusacaklardir. Ben de cekiyorum dugun fotograflari, genelde oyle yapiyorlar, cok iyi bilyiorum:)