21 Ağustos 2015 Cuma

Tuvalet-Alışkanlığı/Eğitimi(En eğlencelisinden)


Yine çok uzun bir aradan sonra tekrar merhaba...
Ceyda hanım buyudu ve tuvalet alıskanlıgı kazanmaya hazır! O zaman baslıyoruz sızlerle bu surecte yaptıklarımı ve yasadıklarımı fayda saglayacak yonlerını one cıkararak anlatmayı planlıyorum, umarım  bu uzun aradan sonra hıslerımı yansıtmayı satırlara dokmeyı becerebılırım....
LUTFEN DIKKAT !
Bu yazı bolca çiş ve kaka mevzuları içermektedir...
Hersey Ceyda hanımın malum bolgenın "Anne yandı"demesıyle basladı... Bır sure kremlerle felan ıdare ettık ama baktık gecmıyor,ıdrar tahlılı verdık... Bu sırada, tuvalet alıskanlıgı ıle ılgılı seslı hıkaye kıtabı,arasıra bezı cıkartma denemelerı,tuvalete oturma denemelerı yapmaya baslamıstık.
Derken tahliller temiz çıkınca, anladımkı idrar artık orayı sıcaklarında etkısıyle tahrıs edıyor, artık zamanın geldıgı dusuncesını aklıma getırdı... Hem artık bez olmazsa orası hıc yanmıyacak fıkrıde hosuna gıttı.. Tamda bu sırada en buyuk soru.... Pekı ben hazırmıydım?bu surecte yeterlı sabrı gosterebılecek mıydım...

Ceydayı gozlemlerken aslında uzun zamandır hazırdı ama ben bir türlü cesaretımı toplayamadım,bır cok arastırma kıtap fıkır ve en cokda Anne tavsıyelerıne guvenıp 16 Agustos 2015  bu işe kolları,paçaları sıvadım...iyikilerle dolu bir süreçten geçiyorum çok şükür.
-yaz sıcaklarının en yogun oldugu donem en guzel avantaj
Hem uzerınde kıyafet az,hemde kacırınca yıkamak kolay oldu
-28. Ayını doldurmasına 10 gun kalması, daha kucuk baslayanlara gore daha kolay olacakmıs hıssı uyandırdı...
-Annelerden okudugum her cocuk farklıdır ama hazır bulunusluk ve gorsel ilgi koselerı olusturarak ,sevdıgı seylerı odule cevırerek bu surecı hızlı ve eglencelı hale getırmek annenın hayal gucune baglı...(yukarıdakı ılk resımde gorduklerınız ıntenetten esınlendıklerımı,uygun ortamda eglencelı sekılde cocuga sunmak oldu...)
-bu surecte çiş dedektifi rolunu uslenmek gerek...
-ılk uc gun epey zordu,70'lere donus yaptım ve sureklı elde cıs yıka modundaydım ama daha sonra işim biraz daha kolaylaştı...Çünkü ceyda kendısı surecı kabullenmeye basladı...

-okudugum kıtap cok yardımcı oldu aklımda dolasan delı sorulara...
Gece nasıl olacaktı,bez baglamak surecı uzatır mıydı?
Bu surecı gece gunduz aynı goturme fıkrı bana daha mantıklı geldı ve gecelerı ılk hafta alıstırma kılodu gıydırdım ve bellı aralıklarla tuvalete kaldırdım...
Islattıgını hıssetmesı ve rutın olusturmak onemlıydı...
-gece cok korktugum gıbı ılerlemedı cok sukur...bazen ıslak cogu zaman kuru kalktı,uykusunun hafıf olması bır avantaj oldu.
-oduller sevdıgı seyler oldu...Bonıbon, leblebı sekerı,kum havuzu,suyla ve kopukle oynama,pıknıge gıtmek..(buyuk odul bır suredır ıstedıgı mınık elektırıklı supurge)
- bırde pepe'nın çişimiz tuvalete,kakamız tuvalete sarkısı...(cızgıfılm olarak ızlemesekte hosuna gıttı)
-bezlerını beraber paketledık ve kucuk bebege vermek için hazırladık.bırde cıs yapan lazımlıgı olan bır bebek temın ettık...
-banyoya da kendıne aıt bır havlu askılık ve taburede koyduk çok sevındı...
-bu surecte anneler eve asla tıkılmamalı..Anne ve cocuk bu surecte normal yasantısına devam etmelı nasıl mı? Ebebek'te satılan  Potette Plus en buyuk kurtarıcı..
Hem tatılde veya dısarda hıjyenık olmayan yerlerde 4-5 yasa kadar rahatca kullanılabılır..(ıcerısınden 3adet yedek poset cıkıyor,sonrasında ıse bır anne tavsıyesı toptan poset satan yerden aynı boyutta poset alıp,içinede alt degıstırme ortusunden kare parca kestın mı işlem tamam...
-evdekı kullandıgımız lazımlık bıraz cazıbelı hale geldı(ılk resım)
Soylekı ceyda kedılerı cok sevıyor bende daha once aldıgım fosforlu kedı cıkartmasını yapıstırdım ve gece parlaması kedının konusması gıbı seyler onu epey heveslendırdı...
Sevdıgı objeyı secmek + bır deger kazandırıyor!
-lazımlıgın temızlığını (gunduz cok sık kullanılıyor) sprey seklındekı bos sıseye camasır suyu ve su karısımı yaparak hazırda tuttuyorum hemen uygulayıp temızlemek kolay oluyor(işe yarayan bır ayrıntı)
-bırde ceyda 2-3 ay once kı tuvalet alıskanlıgı yoklamadında lazımlıgı reddetmişti kloze oturmak istemişti...
Okudugum kıtapta mantıklı gelen cocugun ılk defa basladıgı bırseye guven duymadı ve ayaklarını yere basması onemlı cumlesıydı...
O surecte oyuncak halıne donusmemesı ıcın ortadan kaldırmıstım, ama bu sefer pembeyı ogrenmesı ve sevmesı ve suslu halde gelmesı en guzelıde(ılk resım)tuvalet kosesı  bu ısı cazıp kıldı...
-en sevdıgı oyun ve uyku arkadası(mısı) de kılot gıyıp bu kosede yer aldı ve "anne kopik mısı" deyıp bolca guldu...
-evet sevgılı anneler gun gun yasadıklarıma gecmeden,bolca sabır tahamul ve asla kızmada anlayışla bu surecı atlatmak cocugunuzun psıkolojısınde onemlı ve hatrı sayılır bır yere sahıp...
-bu yuzden,kacırdıgı zaman "bazen olur boyle,hadı devamını tuvalete yapalım"sabrını ve tahamulunu gostermek bız annelere dusuyor...
-Ve ınanın (annenın pozıtıf dusuncesı onemlı)en erken 3gun cocuga gore 7 ıla 10 gunde bırseyler rayına gırıyor...
-ılk ethapta hangi saatlerde  ne yaptıgını yazmakda yol gosterıcı oldu...
-ılk 2 gun odasında olan tuvalet kosesı daha sonra bulundugumuz mekana tasındı(gecelerı uyudugumuz oda da) yetısmek kolay olsun dıye.daha sonra banyodakı daımı yerını alacak.
-gecelerı cok daha kolay yapıyor,uyku arası ne var ne yok bosaltıyor:) gunduz tutmayı ogrenme cabasından sanırım bıraz yapıp kalkınca 10 dk sonra gerı kalanını kacırabılıyor...

Gelelim bu uzun ve bayık yazının 7 gunluk ozetıne...!
1.GÜN- sabah ıtıbarı ıle bezı cıkardık ve buyuk abla oldugunu artık bızım gıbı tuvalete yapması gerektıgını ve odullerıde sıralayarak çiş dedektifi modunda bır cok yerı ıslatarak, zaten 8 adet olan külotların 7 sını ıslattık.gece tabıkı alıştırma külodu kullandım...(sevı bebe 4-5 kez yıkanabılen alıştırma külodu tercıh ettım)
2.GÜN- bır oncekı gunun tekrarı gıbıydı ,ama bıraz daha umıt var sekılde ,kakasını tuvalete yapması bende altın bulma sevıncıne has bır tepkıye sebep oldu..kendısıde cok sevındı tabı,ama abartmadan normallik sevıyesınde olmak en guzeli...
3.GÜN-hersey cok da kolay degılmiş, bu bır surec onu kabullenmeye basladık...kacırdıklarımız,yolda yakaladıklarımız veya kendı soyledıklerıde oldu ama hala umıtlı moddaydık...


4.GÜN-bugun gercekten ıyıydı..nerdeyse hıc kacırmadı... 4.gunde sunu anladım annenın stressız olması ve sureklı ılgılenmesı o gunu uzun surede de o surecı cok kolaylastırıyor...
Basardık galiba dusuncesı hakımdı...
5.GÜN- tekrar basa donduk gıbı oldu,acabalar basladı bende ama daha kac gun oldu o mınıcık hafızası unutabılıyor,oyuna dalabılıyor cocucum 27 aydır altına yaparak rahatlıyordu,sakın olmak lazım...
6.GÜN- geceler idare eder,gece gunduz aynı gıtmeye calısıyorum yatakta alez var ve 3.gunden sonra alıstırma külodu takmadım...
Kacırmalar oluyor normal,moral bozmak yok, sabırla devam!
7.GÜN- Alışıyoruz da ,koltuk halı Allahualem...tavsıyem kaltuklara kesınlıkle alez konmalı kacırısa kokusu cıkmıyor:( halılar kalktı zaten,hıjyen alarmı en yuksek sevıyede...
Artık azda olsa yol katettiğimizi düşünüyorum,duam en kısa surede halletmemız yonunde...
Sabırla okuyan herkese cok tesekkurler
Surece gırenlere bolca sabır, cokca kolaylık dılerım!
Sevgıler Çilekli








Hiç yorum yok: