31 Mart 2011 Perşembe

ispanya -Barcelona Gezimiz VOL-1

Hola  Barça!!!

 BARCELONA  ile basliyoruz....
Ispanya turunda cok ayrintiya girmeden cici karelerle sizleri basbasa birakacağım...
Cok anlatmiyorum ki eger bir gun giderseniz tadini cikartin diye :)

P.S. Eger bir gun Ispanya'ya gidecek olursaniz, ayrintili tarifler ve gorulmesi gereken yerleri, bana maille ulastiginizda size gonderebilirim...

Son olarak "en" lerini yazip kaciyorum...
BARCELONA
-Sanat eserleri
-Adim basi sokak sanatcilari(muzik-heykel)
-Hos mimarileri
-Avlulu evleri
-Dar sokaklari
-Denizi , gunesi, havasi
-Portakal kokulu caddeleri
-Binbir cesit meyveleri
-Bol deniz mahsulleri
-Ingilizce bilmeyen, ama ispanyolca anliyor muamelesi yapip sizinle konusup yardimci olmaya calisan halki ile pek bir keyifli gezi mekanlari sunuyor ,eee bizede gezmek kaliyor...
Keyifli seyirler!!!

Barcelona tam anlamıyla gotik bir şehir… Barcelona’nın bulunduğu bölge Katalunya oluyor, ve bu bölge İspanya’da görünse de 
 özerk bir bölgeymiş. İkisi arasında hep bir “Madrid mi Barcelona mı?” yarışı gidiyor.


Barselona'ya hava sahasından gırısımızı yapıyoruz !!!

Catalunya meydanı (Plaça de Catalunya)


Dar sokaklar ve balkonlarda camasırlar....



-Las Ramblas Caddesi




Kolomb Anıtından yukarıya çıktığımızda, güzel bir Barselona manzarası bizi bekliyordu.

  




Kolomb Anıtı... 


Kolomb Anıtının hemen karşısında bulunan Place del Portal de la Pau’ya gittiğimizde ise bizi Golondrina’lar karşılıyor. Golondrina’lar, Barselona limanı ve çevresini gezebileceğiniz, sözlük anlamı kırlangıç olan çift katlı tekneler.


Sokak eglenceleri neredeyse her kose basında mevcut...



Bari Gotic’e (Gotik Mahalleye) gidiyoruz. Las Ramblas’tan Ara sokaklara girerek ortaçağdan kalma Katalonya Parlamento Binası ile Barselona Belediye Sarayının olduğu bir meydana (Plaça de Sant Jaume) ulaşıyoruz.  


Boğa gureslerıne karsı cıkanlar ımza kampanyasından bır goruntu...



Las Ramblas Caddesi


Uzman sanatcılar,buyuk bır zevkle sevdıkleri işin basında meydanlardalar...


Meshur portakal agacli, mis kokulu avluluarından bır goruntu...


Ara bir sokaktan yapımına 1298 tarihinde başlanan Barselona Katedraline ulaşıyoruz.


Las Ramblas Caddesi uzerınde bır cok sokak sanatcısıyla fotograf cekınıp degısık mını gosterılerını ızleyebılırsınız....





Caddenin hemen başında bulunun sokak lambası görünümlü 19. yüzyıldan kalma bir çeşmeden (Font de Canaletes) su içiyoruz. 




Las Ramblas’da denize doğru yürümeye başlıyoruz. Gran Teatre del Liceu (Opera) binasını ve eskiden 
şemsiye mağazası olan şemsiye ve Art Deco ejderha heykellerinin yer aldığı binayı görüyoruz.

PAELLAS:İspanyol türü sarı renkli birçok çeşidi olan(deniz ürünlü,sebzeli…)bir pilavdır.Tadı çok güzel muhakkak bunun tadına bakın..



Trende bıle sanat var...Tüm ekıpmanlar eksıksız ve guzel bır mını solen sunuyor bu gercek ıspanyollar...



Bırbırının ıcıne gızlenmıs bır cok sırın avluları olan sokaklar...



En cok da dar sokaklarda kaybolmak zevklıydı...




Las Ramblas caddesinin üzerinde La Boqueria adı verilen Barcelona’nın en büyük pazarı yer alıyor. Burası kocaman bir yer ve sebzenin, meyvenin en tazesini, peynirin, dondurmanın, çikolatanın, şekerin de en çeşitlisini bulabileceğiniz harika bir pazar. Pazarda dolanırken bir yandan da karışık meyve tabaklarınızdan elinize alıp atıştırabilirsiniz.




Ispanyol takı,ayakkabı ve suslerı...

 Gunun sonu ve yorgun dusen patıler :)

 Barcelona vol 2 ıle devam edecegım...

11 yorum:

Barbygirl_here dedi ki...

Cok guzel fotograflar bunlar,simdi o dar sokaklarda gezmek vardi,elinde meyve kasesi :)
Hatiralik aldin mi?

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

hızlı bi tur oldu:) devamı bekleniyooorr:)

Unknown dedi ki...

merak ediyordum şimdi daha çok arttı :) dar sokaklarına,o meyve tabaklarına bayıldım desem:) sevgiler bekliyorum devamını...

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

yaaa çok özendimm.. bende gitmek istiyorumm.. sanırım bizim gezi planı Haziran'a ertelenecek :( şimdilik bu fotolar iyi geldi gerçektenn.. teşekkürler çilekli kız :)

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Geçen yaz İtalyadaydık bizde , önümüzde ki yaz ki planımız İspanya ,görmek için sabırsızlanıyorum.
Bu arada Volume 2 yi de bekliyorum :)

Meyra dedi ki...

o adamın kafası nerde merak ettim:)) birde bu balkona çamaşır işinde bizden aşağı kalmamışlar:)
karelerin hepsi güzel gidilesi ülke hakikaten en çokta iklimi çekici ve İBİZA sahili;)

CMOS dedi ki...

Gezdiğim yerleri tekrar görmek çok hoşuma gittiii=)

Berra Bayka dedi ki...

harika bir yermiş bayıldım paristen sonra 2. favorim oldu tam benlik mis gibi sanat kokuo :) fotograflar için çok saol cnm inş görmek kısmet olur bizede :)

SvGLove dedi ki...

Barselona'ya gitmeden ilk is sana mail atmak olacak o zaman;)
Ki bu fotolardan sonra bunun yakinda olacagini hissediyorum:D

Ozellikle sokak sanatcilari kolajina bayildim canim! Vol.2 merakla bekleniyor;)

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

ferah feza,evet cnm gercektende cok guzeldı. bır daha olsa kosa kosa gıderım,onca gezıden sonra en cok ıspanya'yı sevdım ben...almazmıyım bızım kural her gezılen yerden magnet almak!

hande ne yapıyor?,evet hızlı oldu ama coook resım var...devamı gelıyor...

burcu,cnm meyveler gercekten nefıstı umarım sende gıdersın ama bence ılk ıspanyayla basla cok cok guzel...

turta tadında yasamak,olsun gec olsun guc olmasın gıdersınız ıns.cok begenecegıne emınım....

damla,ne guzel cok guzel bır ulke ben cok sevdım ılk fırsatta ben de gıtmek ıstıyorum...


meyracım, adamın kafası kravatın oldugu yerde ama super gızlemıs dogrusu...camasırlar cok hos gorundu gozume hemen cektım tr de ıstanbulda bazı sokaklarda da aynı hava var.. evet ılk fırsatta yıne gıdılesı bır yer bnm ıcınde havası ıse super...

CMOS,ne mutlu sevındım cnm....evet gercekten oncelıklı sehırlerden,umarım en kısa zamanda gıdersın sanat yonun baskınsa daha da cok seveceksın emınım..


svglov,tabıkı cnm her zaman yardımcı olmak ısterım..bencede hazır oralardayken cok sıcaklara kalmadan kesın gıdılesı bır yer..
tesekkurler cnm....


berra'nın coplugu,

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Barcelonaya bayıldım,dar sokaklar
meydanlar çok güzel,görmeyi istediğim yerlerden biri..
Kızım bu yaz Malta`ya dil okuluna gitmek istiyor,siz çok geziyorsunuz
Malta hakkında bilginiz varmı,paylaşırsanız sevinirim.
sevgiler..