10 Ocak 2011 Pazartesi

Roma - Napoli Pompei Gezimiz

Bundan 2000 sene once, Vezüv Yanardağı'nın patlaması ile tarihten silinen Pompei kentinin bugunde hala kalintilari durmakta...

O donemde asiri sapkinlik gostererek, bu sekilde cezalandirildiklari dusuncesi gezip gordukce iyice anlasiliyor... Korkunc bir yanardag patlamasi ve kimsenin aldiris etmemesi ,hazin sonu kacinilmaz kiliyor..Suanda ise kalintilar aynen duruyor, o esnada olusan patlamada insanlarin vucutlari cukurlar olusturmus ve arkeolaglarin bu bosluklara alci dokmesiyle aynen bu insan kaliplari cikims...Eger ayrintili okumak isterseniz tik tik...

P.S.Baska bir kaynakta okudugumuz bilgiye gore bu toplulumun sapkinliga dusme sebepleri arasinda,Sehir suyunun iceligi nediniyle, herkesde kemik erimesi hastaligi olmasi ve omurlerinin kisa olmasi ve madem oyle hayatin tadini cikartalim dusuncesi yer aliyor...Bu nedenle resimlerde de gorulecegi gibi boylari hep kisa...
Bazi kaynaklarda bu insanlarin taslastiklari da yaziyor gercekte olabilir bu bilgi ama arkeloglarin tabiri benim anlattigim gibi o sekilde olanlarda olmustur belki...


Pompei,gercekten etkilenerek gezdigim bir yer oldu ...Italya turuna ekleyebilirsiniz, Roma'ya trenle 2 saat 45 dk. uzaklikta...




Cok net gorunmesede VEZUV yanardagi...
Isterseniz  ozel turla 30 dk da daga cikma imkani bile var...


Insan sekili ve o donemde kullandiklari testiler...


Sehirden bir kisim...


Kalintilar....


Burasi, daha onceden bir tapinakmis...





Bu ise  bir kopek...



















Duvarlara yaptiklari resimler bile duruyor...




Oyun ve eglencelerin duzenlendigi alan...






Icersinde cocuklarinda oldugu insan kaliplari...
Bunlarin daha fazlasi baska biryerde muzede sergileniyormus ama biz gidemedik...









Daha sonra Napoliye donus icin ilerliyoruz...





Ogle uykusu icin dukkanlar kapali oldugundan magneti burdan alamiyorum...



Napoliye gelince adeta cop daglariyla karsilasiyoruz...
Sebebi ise boyle cop toplama gibi bir kac isin mafya'nin elinde olmasiymis...Toplamayarak guc gostergesinde bulunuyorlarmis...



Napolinin dar eski ve cok katli binlarinin oldugu sokaklarinda dolaniyoruz...Ama sehir bize hem cok pis hem de cok gurultulu geliyor...




Deniz ozlemimi aksam gozuyle gidermek zorunda kaliyorum simdilik....Venedik'te beni bekleyen guzelligi bilmeden...




Eger zamaninizi napoli-pompei icin 2 gun olarak ayarlarsaniz rahatca gezebilirsiniz..Gunduz guzel olabilir...
Bu resimdekide ismini unuttugum bir kale...Denizin tam karsisinda...

Bugunluk bu kadar...Uzerimden miskinligimi atmisimdir umarim..Diger posttum Asik oldugum sehir ve harika manzaralariyla Venedik olacak....

5 yorum:

GÜL'ÜMSE dedi ki...

Çok güzel fotoğraflar yakalamışsın sevgili çileklikız,bayıldım..anılarım tazelendi..biz gittiğimizdede Napoli sokaklarında çöpler vardı..demekki 15 senede hiç birşey değişmemiş..ama ben yine de çok sevmiştim..paylaşımın için teşekkürler..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Fotolar süper,gezmiş kadar oldum:)
Ben de çok merak ediyorum İtalya'yı,inşallah bir gün gitmek kısmet olur!

Zeynep'in Evi dedi ki...

fotoğraflar beni oralara kadar götürüyor ve çok mutlu oluyorum bakarken:) ama ben asıl venedik'i merak ediyorum:)

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

gulumse,evet maalesef degismemis heryer cop hala...keyifli bir geziydi bizim icinde...

kitap kurduyum ben,ins.bir gun gidersiniz...

zeyep,resim cekmekte onlaa bakmakta keyif veriyor bana...venedik resimleri yolda :)

www.amsterdamda.com dedi ki...

Fotoğraflara bayıldık! Elinize sağlık.