7 Şubat 2012 Salı

Onca Alinan kiyafeti, Neden kimsenin Ustunde goremiyoruz?



Uzun suredir dikkatimi ceken bir konuyu paylasmak istedim bugun...

Tum bayanlar kuskusuz alis verise bayilir...Kimi zaman mutsuzluk ani gecislerinde, kimi zaman da sevincli anlarda kendimizi alis verise veririz.Ama aklima takilan ozellikle de,  internet alis verisinin arttigi bu donemde almak istedigim begendigim bir cok seyin bedeninin kalmamasi.Tamam sinirli sayida satisa sunup "tukendi" slogani da bir pazarlama konusu ancak kafama taktigim, neden bu kiyafetleri kimsenin ustunde goremiyoruz...?Alip alip bir koseye koyup sonra giyerim mantigimi tasiniyor, yoksa kiyamayip giyememe mi? yoksa aldiktan sonra begenmeme mi? Magazalar icin de ayni durum gecerli ozellikle indirim donemlerinde magazalar pazar yerlerinden farksiz ama yine alinan bir cok kiyafeti  insanlarin uzerinde goremiyorum...

Dusunuyorum, acaba alinanlar ozel gun kiyafetide ondan mi goremiyoruz diye? ama hepside oyle olamaz tabiki...Bazen goruyorum SIK giyinen uyma ve modaya dikkat eden kisileri ama cok azinliktalar maalesef...Kendim super giyiniyorum demiyorum,sadece dikkat ettigimi dusunuyorum.
Acaba Amerika gibi asiri tuken bir toplum mu olmaya basladik....Onlardaki sorunu yakindan gozlemleyen biri olarak, deli gibi sepetleri dolusu alis veris yapan sonrada onlari karisik, alakasiz  sadece rahat oldugu icin giyinen bir toplum.

Herkes guzel giyinsin demiyorum...Tabiki herkesin bir butcesi var...Kendine gore yakistirdigi sectigi begendigi kiyafetler var.Ben de an geliyor guzel giyindigimi dusunuyorum, bazen de sacmaladigimi biliyorum biraz da psikolojik havaya da bagli...(ozellikle Amerika'da oradakilerin o rahat havasindan etkilenip 2 sene gde giyim tarzim degisti.5 ay oldu anca toparliyorum kendimi)Ama dolaplarda alinip bekleyen kiyafetlere de sans vermek gerektigini dusunuyorum...

Benim sorum alinan onca kiyafetleri neden kimsede goremiyoruz?...O kadar alim var ama o satilan kiyafetler kimsenin ustunde neden yok?

Bugun ne giysem tarzindaki programlar her ne kadar bazi yonleden faydali olsada, bazen fazla elestrip asiri kendini begenmislik tavirlari beni rahasiz ediyor...En guzeli insanin kendine yakisani giymesi tabiki...Ama benim takildigim konu umarim anlasilmistir...

Buradan ozel ricam ,Sevgili  moda bloglarinin ihtiyac duyanlarin yararlanabilecegi konulara yer vermeleri...Renk uyumlari hakkinda ,ya da boyumu ne uzun gosterir ,vucuduma gore bana ne yakisir, her modayi herkes giyerse ortalik nasil bir hal alir,ne giyinilmeli, ne giyinilmemeli gibi kucuk puf noktalarinin yer aldigi her fikir belki de dolaptaki kiyafetlere bir isik olur....


2 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Alıp da giymeme nedenlerini saymışsın ya; hepsi de doğru ve ne yazık ki hemen hepimiz yapıyoruz.

Bir de şu ''Bugün ne giysem'' tarzı programlar gerçekten sinir bozucu. Önce güzel tavsiyelerde bulunuyorlar diye ilgimi çekmişti ama baktım ki, sonradan çelişkilere düştüler, bir bölümde söylediklerini diğer bölümde unutup aksini söylediler. Bazen kendi tuhaf giyimleri ile şaşırttılar. Bir opak siyah çorap tutturdular ki, herkes her şeyle siyah opak çorap giymeye başladı..

Neyse, çok uzadı bu konu, özür!

fattosh dedi ki...

Hakli bir noktaya deginmissin . Bunu bende dusundum ..ustelik kullanmadigimiz bir sure sonra olmuyor yada demode diye attigimiz kiyafetler doga icinde cok zararli .yani herturlu zarar hem kesemize hemde dunyamiza :(
Bendeki sorun coook fazla ayakkabim var isin kotusu giymek icin gidecek yerim yok :(